Pod povrchem - rozhovor s majitelem Ing. Pavlem Fürstem

21.9.2018

Společnost PF GROUP a.s., se může pyšnit širokým spektrem uplatnění. Svou činnost zahájila před 20ti lety a za tu dobu si vybudovala pevnou pozici na českém i zahraničním trhu. Je důležitým hráčem na poli stavebnictví. Za dobu své existence se rozšířila o další, dnes již dobře známé značky, jako jsou TOPWET, TOPSAFE, TOPFACE, TOPSTEP, TOPSET, CEMVIN a mimo jiné i o školicí a teambuildingové centrum Mlýn Davídkov.

 

 

 


Dobrý den, rodinná skupina firem PF GROUP v příštím roce oslaví krásných dvacet let nejen na českém, ale i evropském trhu a to je už nějaký důvod k bilancování a nás ostatní především zajímá, jak se vám to podařilo a jakými úskalími musela firma za ty roky proplout?


  • Jak jste se dostal ke stavebním prvkům, co vás k nim přivedlo? Náhoda, odborný zájem?

Asi je třeba nejprve říci, že PF Group bude sice slavit 20 let na českém trhu, ale předcházela mu již i obchodní činnost naší soukromé firmy od počátku 90.let. Firmu jsem založil v roce 1990 s poměrně úzkým zaměřením na stavební izolace. Jako bývalý pracovník koncernového podniku Stavební izolace jsem věděl, že na českém trhu chybí komplexní nabídka střešních prvků, a tak jsme se tímto směrem zaměřili. Nejprve dovozem těchto stavebních prvků ze zahraničí a následně od roku 1999 i jejich výrobou.

 

  • Jaké byly začátky vašeho podnikání? Co vás motivovalo začít podnikat?

Každý počátek je těžký, ale když jste mladý tak vám to tak nepřijde. A ona tomu hlavně nahrávala i doba v níž jsme začínali. Vše bylo nové a státní podniky byl tak těžkopádné a svázané personálně se starým režimem, že bylo snadné je předhánět a porážet je aktivitou a novými myšlenkami. Oni zase využívali své staré kontakty a finanční jistotu. Ale tak je tomu prakticky stále.

 

  • Být v dnešní době rodinná firma v České republice již není příliš obvyklé, jaké jsou podle vás její výhody a proč jste svou firmu postavil na tomto základě?

Ono je důležité říci si, co to vlastně rodinná firma znamená. Samozřejmě, že základem je vlastní rodina, která na začátku stála za mnou i v době, kdy se začínalo a nebyly vždy jen úspěchy. Během let se ale vytvořil pevný základ spolupracovníků, kteří jsou dnes již blízcí přátelé a svým způsobem i rodina. Vím, že před tím mnozí varují, ale mě osobně by to jinak asi nebavilo. Samozřejmě to vyžaduje ode všech velkou dávku otevřenosti a velkorysosti. Problémy i konflikty jsou tady od toho, aby se řešily a dostávaly nás dál. Tomu odpovídá i základní moto naší firmy: Jsme všichni na jedné lodi.

 

  • V čem vidíte největší změny s dnešní situací na trhu?

Dnešní stavební trh je mnohem více organizovaný, přibližuje se v mnohém trhu například v Německu. To však neznamená, že by v něm nebylo dost místa na osobní přístup a zejména péči o zákazníky a jejich starosti. My bereme slovo partner se vší vážností, nebudujeme vztah jen na zištných hodnotách. Kvalita i cena musí sedět, nefunguje to ale bez jistoty, že vás partner nenechá na holičkách a pomůže, když to potřebujete. Snažíme se, aby tuto jistotu naši zákazníci u nás cítili.

 

  • Co se za těch dvacet let na trhu podařilo dosáhnout?

To je ošemetná otázka. Myslím, že se toho podařilo dosáhnout hodně, patříme v našem relativně úzkém sortimentu u mnoha prvků mezi evropskou špičku i když třeba ne obratově, ale technicky a vývojově. Máme okruh partnerů s nimiž sdílíme stejné hodnoty jako je vzájemný respekt, oboustranná výhodnost obchodního vztahu, důraz na kvalitu a dlouhodobý výsledek. Tyto hodnoty šíří i naši spolupracovníci v rámci všech našich značek. To považuji za největší úspěch na trhu, který se snažíme tímto způsobem aktivně formovat.

 

  • Jak jste se naučil řídit firmu?

Řídit vlastní firmu vás nemůže nikdo naučit. Tedy mohou vás naučit mechanismy, mohou vás naučit text, ale bude to jen lépe či hůře zahrané divadlo. Nemohou vás naučit vést. To buď máte nebo nemáte a pokud ne, tak jediný kdo vás to může naučit jste vy sám a vaše chyby. Když mi to před mnoha lety říkal jeden vážený obchodní partner ze zahraničí, tak jsem se tvářil pochybovačně. Dnes už mu dávám za pravdu. Nikdo za vás tu práci neudělá, musíte mít v sobě touhu být lepší, vítězit nebo se aspoň nenechat porazit. A pokud se tak stane tak se rvát dál. Podnikání je o trpělivosti a výdrži. A o výběru spolupracovníků s podobnými hodnotami.

  • Zkuste nám vypsat 5 nejzajímavějších informací, nebo faktů o Vašem podnikání

Asi je třeba nejprve říci, že PF Group bude sice slavit 20 let na českém trhu, ale předcházela mu již i obchodní činnost naší soukromé firmy od počátku 90.let. Firmu jsem založil v roce 1990 s poměrně úzkým zaměřením na stavební izolace. Jako bývalý pracovník koncernového podniku Stavební izolace jsem věděl, že na českém trhu chybí komplexní nabídka střešních prvků, a tak jsme se tímto směrem zaměřili. Nejprve dovozem těchto stavebních prvků ze zahraničí a následně od roku 1999 i jejich výrobou.

 

  • Co vše dnes zahrnuje vaše nabídka a co je pro vás číslo jedna?

Určitě je dnes nejdynamičtější oblastí odvodnění plochých střech. Řešili jsme tuto problematiku již od počátku činnosti při sestavování naší nabídky. Věděli jsme, že asi nejkritičtějším místem na střeše jsou detaily a zejména odvod vody. Důvodem bylo to, že jejich dobré utěsnění vyžaduje poměrně precizní práci v ne právě optimálních podmínkách na střeše. Přenesli jsme proto velkou část této jemné práce do standardních podmínek v továrně a ponechali na střeše jen klasické napojování izolačních pásů, samozřejmě různých materiálů i výrobců.

 

  • Ale vy se nezabýváte jen výrobou střešních vpustí..

To určitě ne. Jak jsem říkal, postrádali jsme komplexní nabídku střešních prvků a tak se jí snažíme přibližovat. Například náš systém ochranných prvků proti pádu se střechy patří do evropské špičky a aktuálně je již nezbytnou součástí každé větší střechy. Nejnovější akvizicí je výroba cementovláknitých desek, které jsou díky svým výjimečným vlastnostem využitelné jako konstrukční desky ve stavebnictví i v průmyslu. Již několik let je využíváme i v rámci našeho fasádního systému.

 

  • Vaše nabídka zahrnuje i interiérové prvky.

Ano, naším prvním závodem byla výroba postformovaných polotovarů, zejména pracovních desek a parapetů. V současné době jde o největšího výrobce okenních parapetů u nás. Naším hlavním záměrem je využití parapetu nejen jako součást aplikace okna, nýbrž zejména jako designového interiérového prvku včetně krytu topení. Nikdo z nás se přece nechce dívat ve svém útulně zařízeném bytě na ošklivé radiátory. Navíc parapetní deska může sloužit jako další prostor, který můžete využít na ozdobu či pro práci. Neměla by ale asi být z plastu, který se hodí spíše na zahradu či k bazénu než do obývacího pokoje. Ani by vás dnes již nikdo neměl nutit do bílé barvy pokud máte byt například ve dřevě. Naše standardní nabídka, která je dnes nejširší v Evropě, umožní vybrat si parapet vhodný přímo do vašeho interiéru.

V současnosti nejdynamičtěji se rozvíjejícím interiérovým prvkem je systém obkladů schodů, který je založen na podobném základě výroby postformovaných polotovarů, nicméně jsou v něm využívány materiály odolné proti oděru, zejména z vysokotlakých laminátů či vinylu. Aktuálně máme již k dispozici i nosný systém vytvořený na základě cementovláknitých desek, takže jsme schopni v nesrovnatelně kratší době než je možné z jiných materiálů vytvořit celé schodiště.

 

  • Vypadá to, že se zřejmě věnujete zejména novým směrům a vývoji vlastních výrobků. Není to trochu komplikovaná cesta?

Pro nás je to jediná možná cesta, odpovídá to povaze naší firmy i lidí, kteří jsou s ní spojeni. Chceme tvořit, nacházet vlastní cesty, to je to, co nás baví. Máme vlastní tým techniků a vývojových pracovníků, kteří nacházejí nová řešení pro problémy s nimiž se potkávají naši zákazníci. Jsou to všechno mladí lidé, kteří chtějí něco budovat, být aktivní, o něco usilovat. Stát na místě nebo jen kopírovat ostatní by nikoho z nás nebavilo.

 

 

Nabízíme kvalitní schodiště,
okenní parapety a další 
postformované polotvary.
Díky širokému sortimentu výrobků 
nabízíme celou řadu řešení.

 

Sledujte nás na sociálních sítích

Nenašli jste to,
co jste hledali?
Možná chcete:

 

Produkty
Dekory
Technické informace
Inspirace
Kontakty
Zásady zpracování osobních údajů

 

 

 

Pro další informace nás kontaktujte
na tomto telefonním čísle:
+420 777 717 112

 

V případě dotazů jsme
Vám kdykoli k dispozici na
této emailové adrese:  topstep@topset.cz